IT Support +45 60 53 61 10

Backup og Datagendannelse

Rigtige mænd tager ikke backup – De græder!

Hvornår var sidste gang du fik lavet en komplet backup af din computer, mobil eller tablet, eller måske bare de vigtige dokumenter eller billeder?
Datagendannelse bliver nødvendigt, når der ikke er foretaget løbende backup. Det sker ofte, at man ikke lige fik indøvet en fast backup-rutine, før uheldet er ude og data er forsvundet. Ved at sikre sin backup, minimeres risikoen for datatab, og man slipper for at skulle genskabe data.
Der findes en række måder at sikre sig og genskabe sine data på, hvis de er gået tabt. – En måde at sikre sig før uheldet kaldes 3. 2, 1 Backup.
IP-Support anbefaler altid at tage Backup minimum 1 gang om ugen!

3, 2, 1 Backup

3, 2,1 Backup er tre komplette kopier af ens data. To af kopierne er på to forskellige medier – eks. en computer og ekstern harddisk eller lokal server, samt én kopi på et eksternt medie, eks. baseret i Skyen, eventuelt i et sikkert Hostingmiljø.


Backup før disken dør

Manglende sikkerhed i skyen

At et Backup-program gemmer jeres data i skyen, er ikke ensbetydende med, at jeres data bliver gemt sikkert eller fuldstændigt. Kryptering og datasikring, aktiv firewall beskyttelse af data er standard indenfor branchen, ændrer ikke ved at de fleste oplever fejl eller mangler i forskellige produkter og procedurer – Det sker også for databackup-løsninger og adgangen til disse.
Der kan ske ved en evt. midlertidig fejl under en backup, der ikke bliver opdateret med den nødvendige historik. Båndbredden til internettet kan måske være for lille til at løsningen kan nå at opdatere inden data igen skal bruges, og hermed komme til at eskalerer problemet, uden nødvendigvis nogen er klar over det.

Få hjælp med data backup og gendannelse

IP-Support tilbyder at genskabe mistet data. Vi udfører en fejlsøgning og scanning af din computer, disk eller medie og påbegynder derefter data recovery. Vi kan bl.a. hjælpe med datagendannelse ved datatab fra mekaniske harddiske, SSD samt USB memory sticks. Vores bredde kompetencer gør, at vi kan afhjælpe når f.eks. filer er blevet slettet, krypteret, eller slettet ved uheld, eller når harddiske er defekte eller er fejlformateret. Vi tilbyder opsætning af backuprutiner, så fremtidig backup er sikret.

Hos IP-Support er vi et team af Veeam-certificerede medarbejdere der tilbyder Hosted Veeam-hosted-backup services, hvor data sikres i Geo-redundante europæiske datacentre hvor der daglige og ugentlige backups med 28 dages gendannelsestid. .

IT Support

Service og on-site-support i virksomheden eller fjernsupport via anerkendte værktøjer.
Fjernsupport indebærer, at vi via internettet kan overtage computeren på sikker vis, hvilket nedsætter ventetiden og øger oppetiden for dig som kunde.
Hvis problemerne derimod ikke kan løses ved hjælp af fjernsupport, eks. ved manglende internetforbindelse, møder vi gerne op hos jer.
Nogle af vores tungere tekniske kompetencer dækker blandt andet:
Cisco Routing and Switching
Nogle af vores sikkerhedsprodukter er blandt andet: opsætning og support af ASA Firewalls, IDS/IPS, ISE, VPN/IPSEC og Anyconnect, NAC/802.1x, Sourcefire, Untangel Firewalls, VPN og IDS/IPS samt Palo Alto Firewalls.

Netværk

Hos IP-Support er vi eksperter i netværk

Vi har leveret netværksløsninger til virksomheder, butikker, caféer, skoler, lagerhaller, sportshaller, boligforeninger, events og en længere række private hjem.
IP-Support kan levere alt fra færdige standard-netværkskomponenter til design af netværk specielt tilpasset virksomhedens behov!
Vores kvalitetssikring, datahåndtering og service udføres med fokus på sikkerhed og du vil blive holdt informeret gennem hele forløbet.

På denne måde sikre vi den nødvendige ydelse og sikkerhed til konkurrencedygtige priser.
Vi servicerer også andre producenters udstyr efter behov.
Vores installationer kan for eksempel med fordel, kontrolleres via skyen med optimal support og service.
Vi udfører primært netværksløsninger med Cisco, Untangle eller Ubiquiti Networks professionelle produkter, afhængig af virksomhedens behov


Serviceaftale/Klippekortsordning

Har virksomheden løbende udfordringer på IT-området eller bare brug for hjælp til at vedligeholde jeres netværk, computere eller mobiler, tilbyder vi fordelagtige managed-serviceaftaler.
De fleste kunder gør brug af vores klippekortsordning 10 eller 20 timer, inden for en given SLA aftale.

Kontakt os via mail eller telefon:
kontakt@ip-support.dk eller på +45 5361 1030.