IT Support +45 60 53 61 10

IT-service til opsætning af TDC eller Yousee email

Manuel opsætning af TDC eller Yousee e-mail på mailklienter på enten Android, iphone, Mac eller PC For at sætte din YouSee-mail op skal du starte med at åbne det relevante mailprogram. De fleste løsninger vil virke automatisk, men er der behov, så skal du blot følge guiden. .

IP-Support er IKKE en del af YOUSEE eller TDC

IP-Support er en uafhængig virksomhed, hvor vi levere IT-Support ydelser til hele landet. Se evt. Prisliste for Support


TDC Mailopsætning

TDC mail-opsætning

Dit navn: Navnet, du gerne vil have at modtageren af dine mails ser Email-adresse: Din TDC e-mail-adresse Kontotype: POP3 Server til indgående post: pop3.mail.dk Server til udgående post: asmtp.mail.dk Har du en anden mailudbyder, er det relay.tdcmobil.dk

Brugernavn: Din TDC e-mail-adresse
Adgangskode: Din TDC e-mail-adgangskode

Udgående server / POP3-server

Port til udgående post skal være: 587
Standardport:er 587 – TLS (STARTTLS)

Indgående server / POP3-server

Standardport: er 995
Der skal sættes et flueben ved ‘Min server kræver godkendelse (SSL).

I dialogboksen “Internet-e-mail-indstillinger” (billedet ovenfor) vælger du først fanebladet“Server til udgående post”. Her markerer du afkrydsningsfeltet “Serveren til udgående post kræver godkendelse” og efterfølgende feltet “Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post

Yousee mail-opsætning

Dit navn: det navn, du gerne vil have at modtageren af dine mails ser E-mail-adresse: Din Yousee e-mail-adresse Kontotype: POP3 Server til indgående post: pop3.yousee.dk Server til udgående post: asmtp.yousee.dk Brugernavn: Din Yousee e-mail-adresse Adgangskode: Din Yousee e-mail-adgangskode

Udgående server / POP3-server

Port til udgående post skal være: 587
Standardport:er 587 – TLS (STARTTLS)

Indgående server / POP3-server

Standardport: er 995
Der skal sættes et flueben ved ‘Min server kræver godkendelse (SSL).
I dialogboksen “Internet-e-mail-indstillinger” – – – – vælger du først fanebladet“Server til udgående post”. Her markerer du afkrydsningsfeltet “Serveren til udgående post kræver godkendelse” og efterfølgende feltet “Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post.

YouSee Mailsupport på PC

Automatisk opsætning af Yousee og TDC Mail Her kan du hente Mailsupport til din pc. Klik på linket for at gemme og installere programmet. https://kundeservice.yousee.dk/-/media/files/mailtool/youseemailsupport_2_6_36.ashx?la=en
På pc virker TDC’s Mailsupport med: Styresystemer: Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1, Windows 10.
Mailprogrammer: Windows Mail, Windows Live Mail, Windows Live Mail 2011, Mozilla Thunderbird, Microsoft Outlook 2003, Microsoft Outlook 2007, Microsoft Outlook 2010, Microsoft Outlook 2013, Microsoft Outlook 2016.

Her kan du hente Mailsupport til din Mac.

Før du henter Mailsupport, skal du sikre dig, at du har det rigtige styresystem og mailprogram. På Mac virker Mailsupport med:
Styresystem: Mac OS X 10.5, Mac OS X 10.6, Mac OS X 10.7, Mac OS X 10.8, Mac OS X 10.9, Mac OS X 10.10Mail: Apple Mail, Mozilla Thunderbird, Microsoft Entourage
Mail: Apple Mail, Mozilla Thunderbird, Microsoft Entourage
https://kundeservice.yousee.dk/-/media/files/mailtool/yousee-mailsupport_3_6_17_mac.ashx?la=en

De mest almindelige Mac opstartsbilleder, som vises, når den starter

De mest almindelige Mac opstartsbilleder er nogle af de skærmbilleder, som du muligvis ser på din skærm, når din Mac starter op.

Startskærme kan variere efter Mac-model, operativsystem (macOS) og andet. Nogle skærmbilleder, eksempelvis forbudssymbolet eller spørgsmålstegnet, betyder, at du skal afhjælpe et problem, før din Mac kan fuldføre opstarten. For alle Mac-modeller gælder det, at starten er afsluttet, når Finder-menulinien, skrivebordet og Dock vises.

Forbudssymbol

Forbudssymbol

En cirkel med en linje gennem betyder, at den valgte startdisk indeholder et Mac-operativsystem, men det er ikke et MacOS, din Mac kan bruge. Du skal geninstallere MacOS på disken.

Spørgsmålstegn

Startdisk er ikke tilgængelig

Mappe med et blinkende spørgsmålstegn indeni

En mappe med et spørgsmålstegn angiver, at den valgte startdisk ikke er tilgængelig eller ikke indeholder et Mac-operativsystem. Lær, hvordan du løser et blinkende spørgsmålstegn.

Tom skærm

startskærm – bare giv den tid!

Tom skærm

Det er normalt, at der vises en tom skærm en eller flere gange under starten. Den kan være sort, grå, blå eller et skrivebordsbillede. Hvis der ikke vises et billede efter et stykke tid, skal du kontrollere, at din skærm er tændt, tilsluttet, og at der er skruet op for dens lysstyrke.

Hvid skærm

Den er formentlig gal med grafikken

Tom skærm

Grafikkortet på din computer har det ikke så godt og skal enten renses eller udskiftes.

Apple-logo med statuslinje under den

Din Mac viser et Apple-logo, når den finder den lokale harddisk. Hvis den ikke kan finde en disk, forsøger den at bruge en startdisk på netværket. Mens opstarten fortsætter, bør du kunne se en statuslinje eller indikator eller roterende statusindikator med eller uden Apple-logoet. Denne skærm kan udskiftes med en tom skærm adskillige gange.

Opdaterer du eller geninstallerer MacOS, kan dette trin tage noget længere tid. Statuslinjen kan bevæge sig langsomt og sættes på pause i perioder, mens installationen er i gang.

Hvis din Mac lader til at sidde fast på dette skærmbillede, under eller umiddelbart efter installationen og du mener, at du har ventet længe nok til at vide, at din Mac ikke fortsætter fra denne skærm: Hold afbryderknappen nede i op til 10 sekunder, indtil din Mac slukker. Prøv at bruge “Sikker tilstand” for at finde frem til problemet.

Roterende globus

har du harddisk i computeren?

Globus med statusindikator

Når du bruger en startdisk på netværket, viser din Mac en roterende globus i stedet for et Apple-logo. Der vises muligvis også en roterende globus, hvis du starter op fra MacOS-gendannelse via internettet. Efterhånden som starten fortsætter, vises en statuslinje eller en roterende “statusindikator” som kan blinke med en tom skærm flere gange.

Globus med meddelelsessymbol

Globussymbol med meddelelsessymbol

Du får muligvis vist en globus med et udråbstegn, hvis det ikke lykkes din Mac at starte fra MacOS-gendannelse via internettet. Det kan være, at din Mac ikke kan oprette forbindelse til internettet, eller at den bruger en netværkskonfiguration, der ikke virker sammen med MacOS-gendannelse. Prøv at gøre dette for at løse problemet:

  • Brug Kommando-R under opstarten for at forsøge at bruge det indbyggede system til MacOS-gendannelse i stedet for macOS-gendannelse via internettet.
  • Opret forbindelse til internettet med Ethernet i stedet for Wi-Fi – eller omvendt.
  • Opret forbindelse til internettet via et andet netværk.
  • Prøv igen senere. Måske er problemet midlertidigt.

Hængelåssymbol

firmware adgangskode!

Hængelåssymbol med felt til adgangskode nedenunder

Hvis din Mac bruger firmware-adgangskode, vises låsesymbolet når du prøver at starte fra en anden disk, f.eks. et eksternt drev eller MacOS Recovery. Angiv firmware-adgangskoden for at fortsætte.

Her kan du finde nogle af de servicdes IP-Support tilbyder til MAC MAC Support tryk her for at fortsætte.

PIN-kode til systemlås

Nogen har låst din maskine, eller i nogle tilfælde, deres maskine og de savner den

 Apple-logo med pinkode nedenunder

Din Mac beder om en pinkode, når den er blevet fjernlåst med Find min Mac. Indtast adgangskoden på fire eller seks cifre for at fortsætte.

Log ind-vindue

Brugersymbol med felt til adgangskode nedenunder

Indtast din almindelige adgangskode til din Mac. HVIS FileVault (kryptering) er slået til, låser denne også op for din disk. Der vises muligvis et standardskrivebordsbillede i baggrunden, som kan ændres til dit valgte skrivebordsbillede, når du vælger din konto.

Du er på afveje

Brugersymbol med felt til adgangskode nedenunder

Den er HELT gal – Det er en Windowsmaskine og ikke en Mac du er ved at logge ind på. Sluk straks og tilkald hjælp

Læs mere

Mac Book Staingate rensning

IP-SUPPORT tilbyder Mac Book Pro Retina Staingate-rensning


Er skærmen på din MacBook Pro Retina plettet uden mulighed for at fjerne dem. Så kan vi hjælpe
Udtrykket “Staingate” stammer fra en gruppe Mac-brugere der har oprettet hjemmesiden www.staingate.org. Det sker som en reaktion på Apples manglende erkendelse af problemet.
Mac book pro retina skærmen får nogle pletter hvor lamineringen på skærmen i det antirefleksive lag sliddes. Man kan se noget lignende på antirefleks-behandlede brilleglas. Det er variere hvordan problemet opstår på div Macs. Nogle ser det starte i kanten, mens andre oplever at det starter midt på skærmen.
Apple har tidligere givet det svar, at det er kosmetisk og ikke dækket af Apples garanti. Folk skal altså selv bekoste en reparation af skærmen. – Denne politik er dog ændret og kan man kan inden for en tidsramme, få repareret skaden hos Apple. men tit opdager først kunderne denne mulighed, når garantiperioden er overstået

IP-Support tilbyder at rense skærmen og fjene det defekte laminerings lag, så skærmen bliver blank.

Se under vores MAc reparationssider: LINK


Du kan også vælge at få udskiftet skærmen til en ny Har kan du både vælge at skifte Diplay eller hele skærmen

Her kan du se om hele Staingate-affæren: LINK

Staingate

Der ydes 1 År. garanti og almindelig reklamationsret på nye komponenter. På tekniske reparationer yder vi 6 mdr. garanti.

Kan du ikke finde din mobilreparation på listen så kontakt os for pris.

Der tages forbehold for fejl og mangler i priser og beskrivelser, samt for udsolgte varer.

Professionel Reparation af Mac og iPad i København

Har Du været uheldig med din Mac eller iPad? Så kan vi sikkert gøre den, god som ny igen.

Erfaring og Certificeret

Vi har mange års certificeret erfaring med reparation af Mac og iPads.

De fleste typer af skader har vi set før, så uanset om det er Mac-skærmen, Mac batteri, ladestikket eller en vandskade, så kan vi reparere din enhed.

Vi bruger nye reservedele af høj kvalitet og har 1-års garanti på vores reparationer.

Er du langt fra København, kan du sende din tablet eller computer til os. Bor du i København, så kan du komme ned på vores værksted på Østerbro

Vi går meget op i at gøre vores kunder glade, derfor bliver du mødt af personlig, høflig betjening med meget højt serviceniveau.

Mac Supportsider

Her er en liste over muligheder for forskellig selvhjælp. Supportsider og forum er på Engelsk. Debatforum: https://discussions.apple.com/community/notebooks/macbook_pro Debat/Support – Mac OS X:https://discussions.apple.com/community/mac_os

Her kan du finde Apples egne reparationssider.

Debatforum: https://discussions.apple.com/community/notebooks/macbook_pro https://ip-support.dk/reparation/macs/

Find løsninger på problemer i Mac OS

http://support.apple.com/kb/TS1388 https://www.apple.com/support/osx/ https://www.apple.com/support/quickassist/ http://www.apple.com/support/mac101/help/ http://www.apple.com/support/mac101/tour/

Apples Produktsupport

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304725

TimeMachine 101

https://support.apple.com/kb/HT1427

Mac OS X & Mountain Lion Community

https://discussions.apple.com/community/mac_os https://discussions.apple.com/community/mac_os/os_x_mountain_lion?view=discussio ns

Lion Recovery Mode

Startup Manager: Sådan vælger du det medie/disk du vil starte Mac’en med.

MacBook Pro Supportsider

Her er en liste over muligheder for forskellig selvhjælp. Supportsider og forum er på Engelsk Debatforum: https://discussions.apple.com/community/notebooks/macbook_pro Debat/Support – Mac OS X:https://discussions.apple.com/community/mac_os

Find løsninger på problemer i Mac OS

http://support.apple.com/kb/TS1388 https://www.apple.com/support/osx/ https://www.apple.com/support/quickassist/ http://www.apple.com/support/mac101/help/ http://www.apple.com/support/mac101/tour/

Apples Produktsupport

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304725

TimeMachine 101

https://support.apple.com/kb/HT1427

Mac OS X & Mountain Lion Community

https://discussions.apple.com/community/mac_os https://discussions.apple.com/community/mac_os/os_x_mountain_lion?view=discussio ns

Lion Recovery Mode

Startup Manager: Sådan vælger du det medie/disk du vil starte Mac’en med.

Fejlsøgning: Min Mac-computer vil ikke tænde

https://support.apple.com/kb/TS1367 ———————

Mac Symptomer

Hvis din Macintosh-computer ikke vil tænde, kan vi hjælpe med  fejlfinding . Her er hvad du kan gøre hvis computeren ikke vil tænde, hvilket betyder, at når du trykker på afbryderknappen:
  • Du hører ikke startup ringe-/dutlyden.
  • Man kan ikke høre blæser eller harddisklyde ved opstart.
  • Power-knappen eller power-viseren lyser slet ikke op.
Viser computer ikke nogen video eller billede, visr det måske andre lignende symptomer når der trykkes på power-knappen:
  • Du hører måske startup ringe-/dutlyden.
  • Man kan høre blæser eller harddisklyde.
  • Power-knappen eller power-viseren lyser måske op..
Hvis nogle af ovenstående beskrevne tilstande er tilstede – så se Troubleshooting: My computer has no video i stedet. Løsning Hvis computeren tænder, så prøv disse trin: Sørg for, at strømmen er korrekt tilsluttet stikkontakt. (Kontroller evt. om stikkontakten fungerer, tilslut f.eks. en lampe.) • Sørg for, at strømforsyningen er korrekt tilsluttet strømstikket. • Afbryd alle dimser, der er tilsluttet computeren, såsom en printer, hub eller f.eks. mobil. • Nulstil computerens PMU, SMC eller PRAM. Se vejledningen til din Macl:
Reset SMC hvis “Mac vil ikke tænde eller boot’e” se: https://support.apple.com/kb/TS1367
Generel Mac troubleshooting guide:Isolating issues in Mac OS X Opret en midlertidig bruger til at isolerer bruger-specifik problemer: Isolating an issue by using another user account Hvordan identificeres resourcemisbrug og andre tips: Using Activity Monitor to read System Memory and determine how much RAM is being used Start computeren i “safe mode”: Mac OS X: What is Safe Boot, Safe Mode? Identificer potentielle hardware problemer: Apple Hardware Test Generel Mac vedligeholdelse: Tips to keep your Mac in top form

Sådan opsiger du Spotify

IP-SUPPORT ER IKKE EN DEL AF SPOTIFY. Men tilbyder IT-Support til private og erhverv.


Kort guide til opsigelse af Spotify abonnement
Spotify er en onlinemusiktjeneste, hvor brugerne har mulighed for at streame musik efter behov via Spotify’s unikke teknologi. Spotify giver adgang til alle dine eksisterende Spotify-playlister. Er du interesseret i at opsige dit Spotify abonnement, så du fx ikke ender med at betale for to forskellige musiktjenester?

Hvad bruger du egentlig Spotify til?


Dit daglige soundtrack: En konstant foranderlig udvalg fra playlister for at sikre, at du har den perfekte musik til enhver lejlighed, dag eller nat. Baseret på din tidszone og opdateret døgnet rundt.
Toplister: Områdebaserede playlister og nye tendenser, der spænder over flere områder.
Genrer og stemninger: Find et mix, der matcher din stemning.
Nye udgivelser: Nyudgivne album.
Din musik: Personligt bestyrede playlister og sange.
Radio: Generer kunstner- og sangbaserede radiostationer, Du kan initialisere Spotify Radio fra en søgning efter kunstner eller musiknummer.

Spotify-Premium abonnementet kan ikke opsiges fra Spotifys app’en, hverken på PC, Mac eller Android eller iPhone/Pad.

Spotifys opsigelses side LINK

I denne korte guide til opsigelse af Spotify abonnement
Alternativt kan du følge dette link til Spotifys abonnements-side. – Her vælger du “Manage my options” under overskriften “Manage your subscriptions”. – Herefter vælger du Linket nederst på den nye side – Click here to continue to the cancellation page. – Herefter kommer en side, hvor Spotify spørger til hvorfor du ønsker at opsige dit abonnement.
Som premium-medlem kan du vælge at forblive “premium”, eller nedgradering til det billigere ”unlimited-abonnement” eller “cancel your subscription,” og dermed opsige dit abonnement.

Her kan du se om der er fejl på Spotify serveren: LINK

spotify-logo-1

Er Facebook-konto’en blevet hacket?
Er din facebook konto blevet hacket eller overtaget af en anden – kan du finde hjælp til at genskabe din facebook her:

Jeg tror, at min Facebook-konto er blevet hacket

Hvis du mener, at din konto er hacket eller overtaget af en fremmed, skal du Gå til denne side for at sikre din konto. Facvcebook vil herefter bede dig om at ændre adgangskode og gennemgå seneste aktivitet på på din facebookside. IPSUPPORT kan hjælpe med dig med denne opgave, hvis det først er gået galt.
Facebookkontoen er måske hacket – Når du bemærker:
– Din e-mail eller adgangskode er blevet ændret. – Navn eller fødselsdag er blevet ændret. – Der er sendt venneanmodninger til personer, du ikke kender. – Der er sendt beskeder, du ikke har skrevet. – Der er lavet opslag på din side, du ikke selv har oprettet

– Du kan også gennemse disse værktøjer og tips for at hjælpe med at holde din konto sikker. Det kan også være nyttigt at lære, hvordan du beskytter dig selv mod skadelig software, som kan kompromittere din konto



Hvis e-mailen, der er knyttet til din Facebook-konto, er ændret, kan du rulle ændringen tilbage. Når en e-mail ændres, sender facebook besked til den forrige e-mailkonto med et særligt link (så det er vigtigt du stadig har adagng til denne). Du skal klikke på det tilsendte link, for at tilbageføre ændringen af e-mailen og beskytte din konto.


Har du bedt om nustilling af din adgangskode til facebook – men ingenting sker – kan du finde mere her

Flere gode hjælpeværktøjer

Gratis anti-virus-værktøjer Gratis antiv-virus-skanner