IP-Support Jagtvej 208, 2100 København Ø Tlf: +45 6053 6110 Mail: kontakt@ip-support

MacBook Pro Supportsider

Her er en liste over muligheder for forskellig selvhjælp. Supportsider og forum er på Engelsk Debatforum: https://discussions.apple.com/community/notebooks/macbook_pro Debat/Support – Mac OS X:https://discussions.apple.com/community/mac_os

Find løsninger på problemer i Mac OS

http://support.apple.com/kb/TS1388 https://www.apple.com/support/osx/ https://www.apple.com/support/quickassist/ http://www.apple.com/support/mac101/help/ http://www.apple.com/support/mac101/tour/

Apples Produktsupport

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304725

TimeMachine 101

https://support.apple.com/kb/HT1427

Mac OS X & Mountain Lion Community

https://discussions.apple.com/community/mac_os https://discussions.apple.com/community/mac_os/os_x_mountain_lion?view=discussio ns

Lion Recovery Mode

http://support.apple.com/kb/HT4718

Startup Manager: Sådan vælger du det medie/disk du vil starte Mac’en med.

http://support.apple.com/kb/HT1310 ——————–

Fejlsøgning: Min Mac-computer vil ikke tænde

https://support.apple.com/kb/TS1367 ———————

Mac Symptomer

Hvis din Macintosh-computer ikke vil tænde, kan vi hjælpe med  fejlfinding . Her er hvad du kan gøre hvis computeren ikke vil tænde, hvilket betyder, at når du trykker på afbryderknappen: Viser computer ikke nogen video eller billede, visr det måske andre lignende symptomer når der trykkes på power-knappen: Hvis nogle af ovenstående beskrevne tilstande er tilstede – så se Troubleshooting: My computer has no video i stedet. Løsning Hvis computeren tænder, så prøv disse trin: Sørg for, at strømmen er korrekt tilsluttet stikkontakt. (Kontroller evt. om stikkontakten fungerer, tilslut f.eks. en lampe.) • Sørg for, at strømforsyningen er korrekt tilsluttet strømstikket. • Afbryd alle dimser, der er tilsluttet computeren, såsom en printer, hub eller f.eks. mobil. • Nulstil computerens PMU, SMC eller PRAM. Se vejledningen til din Macl:
Reset SMC hvis “Mac vil ikke tænde eller boot’e” se: https://support.apple.com/kb/TS1367
Generel Mac troubleshooting guide:Isolating issues in Mac OS X Opret en midlertidig bruger til at isolerer bruger-specifik problemer: Isolating an issue by using another user account Hvordan identificeres resourcemisbrug og andre tips: Using Activity Monitor to read System Memory and determine how much RAM is being used Start computeren i “safe mode”: Mac OS X: What is Safe Boot, Safe Mode? Identificer potentielle hardware problemer: Apple Hardware Test Generel Mac vedligeholdelse: Tips to keep your Mac in top form