IT Support +45 60 53 61 10

IT-service til opsætning af TDC eller Yousee email

Manuel opsætning af TDC eller Yousee e-mail på mailklienter på enten Android, iphone, Mac eller PC For at sætte din YouSee-mail op skal du starte med at åbne det relevante mailprogram. De fleste løsninger vil virke automatisk, men er der behov, så skal du blot følge guiden. .

IP-Support er IKKE en del af YOUSEE eller TDC

IP-Support er en uafhængig virksomhed, hvor vi levere IT-Support ydelser til hele landet. Se evt. Prisliste for Support


TDC Mailopsætning

TDC mail-opsætning

Dit navn: Navnet, du gerne vil have at modtageren af dine mails ser Email-adresse: Din TDC e-mail-adresse Kontotype: POP3 Server til indgående post: pop3.mail.dk Server til udgående post: asmtp.mail.dk Har du en anden mailudbyder, er det relay.tdcmobil.dk

Brugernavn: Din TDC e-mail-adresse
Adgangskode: Din TDC e-mail-adgangskode

Udgående server / POP3-server

Port til udgående post skal være: 587
Standardport:er 587 – TLS (STARTTLS)

Indgående server / POP3-server

Standardport: er 995
Der skal sættes et flueben ved ‘Min server kræver godkendelse (SSL).

I dialogboksen “Internet-e-mail-indstillinger” (billedet ovenfor) vælger du først fanebladet“Server til udgående post”. Her markerer du afkrydsningsfeltet “Serveren til udgående post kræver godkendelse” og efterfølgende feltet “Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post

Yousee mail-opsætning

Dit navn: det navn, du gerne vil have at modtageren af dine mails ser E-mail-adresse: Din Yousee e-mail-adresse Kontotype: POP3 Server til indgående post: pop3.yousee.dk Server til udgående post: asmtp.yousee.dk Brugernavn: Din Yousee e-mail-adresse Adgangskode: Din Yousee e-mail-adgangskode

Udgående server / POP3-server

Port til udgående post skal være: 587
Standardport:er 587 – TLS (STARTTLS)

Indgående server / POP3-server

Standardport: er 995
Der skal sættes et flueben ved ‘Min server kræver godkendelse (SSL).
I dialogboksen “Internet-e-mail-indstillinger” – – – – vælger du først fanebladet“Server til udgående post”. Her markerer du afkrydsningsfeltet “Serveren til udgående post kræver godkendelse” og efterfølgende feltet “Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post.

YouSee Mailsupport på PC

Automatisk opsætning af Yousee og TDC Mail Her kan du hente Mailsupport til din pc. Klik på linket for at gemme og installere programmet. https://kundeservice.yousee.dk/-/media/files/mailtool/youseemailsupport_2_6_36.ashx?la=en
På pc virker TDC’s Mailsupport med: Styresystemer: Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1, Windows 10.
Mailprogrammer: Windows Mail, Windows Live Mail, Windows Live Mail 2011, Mozilla Thunderbird, Microsoft Outlook 2003, Microsoft Outlook 2007, Microsoft Outlook 2010, Microsoft Outlook 2013, Microsoft Outlook 2016.

Her kan du hente Mailsupport til din Mac.

Før du henter Mailsupport, skal du sikre dig, at du har det rigtige styresystem og mailprogram. På Mac virker Mailsupport med:
Styresystem: Mac OS X 10.5, Mac OS X 10.6, Mac OS X 10.7, Mac OS X 10.8, Mac OS X 10.9, Mac OS X 10.10Mail: Apple Mail, Mozilla Thunderbird, Microsoft Entourage
Mail: Apple Mail, Mozilla Thunderbird, Microsoft Entourage
https://kundeservice.yousee.dk/-/media/files/mailtool/yousee-mailsupport_3_6_17_mac.ashx?la=en

De mest almindelige Mac opstartsbilleder, som vises, når den starter

De mest almindelige Mac opstartsbilleder er nogle af de skærmbilleder, som du muligvis ser på din skærm, når din Mac starter op.

Startskærme kan variere efter Mac-model, operativsystem (macOS) og andet. Nogle skærmbilleder, eksempelvis forbudssymbolet eller spørgsmålstegnet, betyder, at du skal afhjælpe et problem, før din Mac kan fuldføre opstarten. For alle Mac-modeller gælder det, at starten er afsluttet, når Finder-menulinien, skrivebordet og Dock vises.

Forbudssymbol

Forbudssymbol

En cirkel med en linje gennem betyder, at den valgte startdisk indeholder et Mac-operativsystem, men det er ikke et MacOS, din Mac kan bruge. Du skal geninstallere MacOS på disken.

Spørgsmålstegn

Startdisk er ikke tilgængelig

Mappe med et blinkende spørgsmålstegn indeni

En mappe med et spørgsmålstegn angiver, at den valgte startdisk ikke er tilgængelig eller ikke indeholder et Mac-operativsystem. Lær, hvordan du løser et blinkende spørgsmålstegn.

Tom skærm

startskærm – bare giv den tid!

Tom skærm

Det er normalt, at der vises en tom skærm en eller flere gange under starten. Den kan være sort, grå, blå eller et skrivebordsbillede. Hvis der ikke vises et billede efter et stykke tid, skal du kontrollere, at din skærm er tændt, tilsluttet, og at der er skruet op for dens lysstyrke.

Hvid skærm

Den er formentlig gal med grafikken

Tom skærm

Grafikkortet på din computer har det ikke så godt og skal enten renses eller udskiftes.

Apple-logo med statuslinje under den

Din Mac viser et Apple-logo, når den finder den lokale harddisk. Hvis den ikke kan finde en disk, forsøger den at bruge en startdisk på netværket. Mens opstarten fortsætter, bør du kunne se en statuslinje eller indikator eller roterende statusindikator med eller uden Apple-logoet. Denne skærm kan udskiftes med en tom skærm adskillige gange.

Opdaterer du eller geninstallerer MacOS, kan dette trin tage noget længere tid. Statuslinjen kan bevæge sig langsomt og sættes på pause i perioder, mens installationen er i gang.

Hvis din Mac lader til at sidde fast på dette skærmbillede, under eller umiddelbart efter installationen og du mener, at du har ventet længe nok til at vide, at din Mac ikke fortsætter fra denne skærm: Hold afbryderknappen nede i op til 10 sekunder, indtil din Mac slukker. Prøv at bruge “Sikker tilstand” for at finde frem til problemet.

Roterende globus

har du harddisk i computeren?

Globus med statusindikator

Når du bruger en startdisk på netværket, viser din Mac en roterende globus i stedet for et Apple-logo. Der vises muligvis også en roterende globus, hvis du starter op fra MacOS-gendannelse via internettet. Efterhånden som starten fortsætter, vises en statuslinje eller en roterende “statusindikator” som kan blinke med en tom skærm flere gange.

Globus med meddelelsessymbol

Globussymbol med meddelelsessymbol

Du får muligvis vist en globus med et udråbstegn, hvis det ikke lykkes din Mac at starte fra MacOS-gendannelse via internettet. Det kan være, at din Mac ikke kan oprette forbindelse til internettet, eller at den bruger en netværkskonfiguration, der ikke virker sammen med MacOS-gendannelse. Prøv at gøre dette for at løse problemet:

  • Brug Kommando-R under opstarten for at forsøge at bruge det indbyggede system til MacOS-gendannelse i stedet for macOS-gendannelse via internettet.
  • Opret forbindelse til internettet med Ethernet i stedet for Wi-Fi – eller omvendt.
  • Opret forbindelse til internettet via et andet netværk.
  • Prøv igen senere. Måske er problemet midlertidigt.

Hængelåssymbol

firmware adgangskode!

Hængelåssymbol med felt til adgangskode nedenunder

Hvis din Mac bruger firmware-adgangskode, vises låsesymbolet når du prøver at starte fra en anden disk, f.eks. et eksternt drev eller MacOS Recovery. Angiv firmware-adgangskoden for at fortsætte.

Her kan du finde nogle af de servicdes IP-Support tilbyder til MAC MAC Support tryk her for at fortsætte.

PIN-kode til systemlås

Nogen har låst din maskine, eller i nogle tilfælde, deres maskine og de savner den

 Apple-logo med pinkode nedenunder

Din Mac beder om en pinkode, når den er blevet fjernlåst med Find min Mac. Indtast adgangskoden på fire eller seks cifre for at fortsætte.

Log ind-vindue

Brugersymbol med felt til adgangskode nedenunder

Indtast din almindelige adgangskode til din Mac. HVIS FileVault (kryptering) er slået til, låser denne også op for din disk. Der vises muligvis et standardskrivebordsbillede i baggrunden, som kan ændres til dit valgte skrivebordsbillede, når du vælger din konto.

Du er på afveje

Brugersymbol med felt til adgangskode nedenunder

Den er HELT gal – Det er en Windowsmaskine og ikke en Mac du er ved at logge ind på. Sluk straks og tilkald hjælp

Læs mere

Mac Book Staingate rensning

IP-SUPPORT tilbyder Mac Book Pro Retina Staingate-rensning


Er skærmen på din MacBook Pro Retina plettet uden mulighed for at fjerne dem. Så kan vi hjælpe
Udtrykket “Staingate” stammer fra en gruppe Mac-brugere der har oprettet hjemmesiden www.staingate.org. Det sker som en reaktion på Apples manglende erkendelse af problemet.
Mac book pro retina skærmen får nogle pletter hvor lamineringen på skærmen i det antirefleksive lag sliddes. Man kan se noget lignende på antirefleks-behandlede brilleglas. Det er variere hvordan problemet opstår på div Macs. Nogle ser det starte i kanten, mens andre oplever at det starter midt på skærmen.
Apple har tidligere givet det svar, at det er kosmetisk og ikke dækket af Apples garanti. Folk skal altså selv bekoste en reparation af skærmen. – Denne politik er dog ændret og kan man kan inden for en tidsramme, få repareret skaden hos Apple. men tit opdager først kunderne denne mulighed, når garantiperioden er overstået

IP-Support tilbyder at rense skærmen og fjene det defekte laminerings lag, så skærmen bliver blank.

Se under vores MAc reparationssider: LINK


Du kan læse mere om hele Staingate-affæren her: LINK

Staingate

Der tilbydes almindelig reklamationsret på nye og brugte komponenter.

Der tages forbehold for fejl og mangler i priser og beskrivelser, samt for udsolgte varer.

Professionel Reparation af Mac og iPad i København

Har Du været uheldig med din Mac eller iPad? Så kan vi sikkert gøre den, god som ny igen.

Erfaring og Certificeret

Vi har mange års certificeret erfaring med reparation af Mac og iPads.

De fleste typer af skader har vi set før, så uanset om det er Mac-skærmen, Mac batteri, ladestikket eller en vandskade, så kan vi reparere din enhed.

Vi bruger nye reservedele af høj kvalitet og har 1-års garanti på vores reparationer.

Er du langt fra København, kan du sende din tablet eller computer til os. Bor du i København, så kan du komme ned på vores værksted på Østerbro

Vi går meget op i at gøre vores kunder glade, derfor bliver du mødt af personlig, høflig betjening med meget højt serviceniveau.

Ransomware – CryptoMix m.fl. få assistance her
En del institutioner og sikkerhedsfirmaer er gået sammen om, at bekæmpe cyberkriminelle med ransomware

No More Ransom

Hjemmesiden ”No More Ransom” er et initiativ af fra Hollands politi, Europols samt Kaspersky Labs og McAfee – med det formål at hjælpe ofrene for ransomware med deres krypterede data uden at skulle betale de kriminelle. Da det er lettere at undgå en IT trussel end at bekæmpe den, når systemet er påvirket, sigter projektet også mod at uddanne brugerne om, hvordan ransomware virker, og hvilke modforanstaltninger man kan tage til effektivt, at forhindre infektion. Initiativet er åbent for andre offentlige og private parter. – IPSUPPORT kan hjælpe med at fjerne virus og Ransomware, hvis det først er gået galt.

Link til relevante værktøjer og hjælp til Ransomware

DECRYPTION; Cryptokluchen;
Tips & Værktøjer til bekæmpelse af virus og såbarheder

3-2-1 Backup

En 3-2-1 Backup betyder at der er tre komplette kopier af ens data. To af kopierne er på to forskellige medier – eks. en computer og ekstern harddisk eller lokal server, samt én kopi på et eksternt medie, eks. baseret i Skyen, eventuelt i et sikkert Hostingmiljø.
Skulle uheldet være ude og i har brug for at genstarte/ genskabe systemerne igen, er adgangen til og teknologien i ”disaster recovery” mindst ligeså vigtig som en backup, da det i værste fald kan tage dage at downloade manglende data fra skyen. Dage hvor virksomheden ligger stille eller ikke bevæger sig så meget.

Sikkerhed i skyen

At et Backup-program gemmer jeres data i skyen, er ikke ensbetydende med, at jeres data bliver gemt sikkert eller fuldstændigt. Kryptering og datasikring, aktiv firewall beskyttelse af data er standard indenfor branchen, ændrer ikke ved at de fleste oplever fejl eller mangler i forskellige produkter og procedurer – Det sker også for databackup-løsninger og adgangen til disse. Der kan ske ved en evt. midlertidig fejl under en backup, der ikke bliver opdateret med den nødvendige historik. Båndbredden til internettet kan måske være for lille til at løsningen kan nå at opdatere inden data igen skal bruges, og hermed komme til at eskalerer problemet, uden nødvendigvis nogen er klar over det.

IP-Support backup løsning

Se mere her : https://ip-support.dk/hostingtjenester/veeam-backup
Backup før disken dør

Ikke kun beskyttelse i skyen

At et program gemmer jeres data i skyen, er ikke ensbetydende med, at jeres data bliver gemt sikkert eller fuldstændigt. Kryptering og datasikring, aktiv firewall beskyttelse af data er standard indenfor branchen, men de fleste oplever til tid og anden fejl i forskellige procedurer Det sker også for databackup-løsninger og adgangen til disse. Der kan ved en evt. midlertidig fejl under en tilfældig backup, måske ikke blive opdateret al den nødvendige historik. Båndbredde kan måske i en periode være for lille til at løsningen kan nå at opdatere inden data igen skal bruges, og hermed komme til at eskalerer et problem, uden nødvendigvis nogen er klar over det.

Sikkerhed i skyen

Hos IP-Support lagrer vi dine data på egne datacentre beliggende i Tyskland og Finland i henhold til GDPR. Der er overvågning 24/7, 365/6 dage om året, og vi kan derfor hurtigt gribe ind ved eventuelle fejl og dermed tilbyde minimal nedetid. Vi beslutter i fællesskab med vores individuelle kunder hvor ofte og omfangfuld backup’s skal være, som minimum mener vi at der hver nat skal laves en almindelig backup som muliggør genskabelse af data. Skulle eks. data være blevet krypteret af ransomware-angreb er vi sikret mod dette med 3-2-1 modellen.

Har foreningen et fælles TV internet eller telefonanlæg, er der en række problemer og opgaver der dukker op efterhånden som slidtage eller bare den almindelige udvikling indhenter anlægget. IP-Support har samlet en mindre række punkter i måske kan nikke genkendende til TV – eks. leveret som fælles kabel eller antenneløsning – Ex. Boxer, Yousee, STOFA eller Parknet • Har i fælles antenne og mangler der pludselig kanaler de sidste par uger. • Mangler der kanaler eller er der dårligt signal i flere boliger • Har hele foreningen kun adgang til den samme store pakke. • Er TV-pakkerne blevet ALT for dyre – og er der ingen der rigtig ved hvad  aftalen egentlig går ud på. • Er kontrakten med jeres leverandør for længst blevet væk • Betaler foreningen i dyre domme for service på anlægget • Ønsker i bare bedre TV-signal, bedre aftale, indhold og service. Fælles internet leveret som en samlet løsning eller har foreningen deres egen hjemmestrikkedet løsning. • Oplever foreningen at man ikke altid får hvad man betaler for • Er de reelle udgifter til netværket og services blevet for omfattende og dyre • Er båndbredderne utilstrækkelige og betaler i for meget for det • Er der dårlig dækning, manglende muligheder eller måske ikke altid forbindelse Fælles telefoniløsning – herunder dørtelefon anlæg • Har i telefoncentral med ISDN30 og betaler i dyre domme for ydelserne • Kan telefonien bare ikke følge med priserne mere. • Kan i ikke få reservedele mere og skal nu investere i ny telefoncentral • Bliver regningerne nogle gange for voldsomme uden i ved hvorfor. • Virker det bare ikke så godt mere som det plejede IP-Support tilbyder uvildig og uafhængigt rådgivning og støtte inden for TV, internet og telefoni til bolignet og antenneforeninger. IP-Support fungerer primært som rådgiver for administrator og foreninger, og kan indtræde på en række forskellige niveauer der angår foreningers TV og Internet samt alt hvad der vedrører dette. Funktionsmæssigt modsvarer vores tjenester, rådgivningen som der ellers tilbydes inden for byggeri og administration fra eks. rådgivende ingeniør- og rådgivningsfirmaer, her det bare boligforeningens TV, Internet og telefoni. Vores ydelser dækker blandt andet: IP-Support kompetencer er bredt funderet hvilket gør, at vi kan løse stort set alle opgaver der vedrører TV og internetprojekter. De primære ydelser dækker: • Rådgivning omkring etablering og drift af antenne- og bolignet • Rådgivning og levering af serviceydelser i forbindelse med den daglige drift. • Rådgivning samt gennemgang af anlæg og netværk. • Rådgivning til foreninger i forbindelse med anskaffelse af udstyr. • Projektledelse eller anden deltagelse i forbindelse med tilbudsgivning eller udbud. • Sparringspartner i relation til TV, Internet eller telefonrelaterede forhold • Netværksdesignopgaver Hvorfor tilbyder vi disse tjenester? Teknologien og løsningerne omkring bredbånd, Tv udbud, internet og telefoni udvikler sig konstant. Markedet for levering af bredbånd og TV til boligejendomme er blevet ugennemsigtig og ofte betaler foreningen for meget og får for lidt ud af de muligheder der findes derude. Ligesom når bilen skal på værksted eller huset skal have en håndværker så er det altid rart, at have en uvildig fagmand ved sin side, til at tage et kig med på sagen