IT Support +45 60 53 61 10

3-2-1 Backup

En 3-2-1 Backup betyder at der er tre komplette kopier af ens data. To af kopierne er på to forskellige medier – eks. en computer og ekstern harddisk eller lokal server, samt én kopi på et eksternt medie, eks. baseret i Skyen, eventuelt i et sikkert Hostingmiljø. Skulle uheldet være ude og i har brug for at genstarte/ genskabe systemerne igen, er adgangen til og teknologien i ”disaster recovery” mindst ligeså vigtig som en backup, da det i værste fald kan tage dage at downloade manglende data fra skyen. Dage hvor virksomheden ligger stille eller ikke bevæger sig så meget.

Sikkerhed i skyen

At et Backup-program gemmer jeres data i skyen, er ikke ensbetydende med, at jeres data bliver gemt sikkert eller fuldstændigt. Kryptering og datasikring, aktiv firewall beskyttelse af data er standard indenfor branchen, ændrer ikke ved at de fleste oplever fejl eller mangler i forskellige produkter og procedurer – Det sker også for databackup-løsninger og adgangen til disse. Der kan ske ved en evt. midlertidig fejl under en backup, der ikke bliver opdateret med den nødvendige historik. Båndbredden til internettet kan måske være for lille til at løsningen kan nå at opdatere inden data igen skal bruges, og hermed komme til at eskalerer problemet, uden nødvendigvis nogen er klar over det.

IP-Support backup løsning

Se mere her : https://ip-support.dk/hostingtjenester/veeam-backup

Backup før disken dør

Ikke kun beskyttelse i skyen

At et program gemmer jeres data i skyen, er ikke ensbetydende med, at jeres data bliver gemt sikkert eller fuldstændigt.
Kryptering og datasikring, aktiv firewall beskyttelse af data er standard indenfor branchen, men de fleste oplever til tid og anden fejl i forskellige procedurer Det sker også for databackup-løsninger og adgangen til disse. Der kan ved en evt. midlertidig fejl under en tilfældig backup, måske ikke blive opdateret al den nødvendige historik. Båndbredde kan måske i en periode være for lille til at løsningen kan nå at opdatere inden data igen skal bruges, og hermed komme til at eskalerer et problem, uden nødvendigvis nogen er klar over det.

Sikkerhed i skyen

Hos IP-Support lagrer vi dine data på egne datacentre beliggende i Tyskland og Finland i henhold til GDPR. Der er overvågning 24/7, 365/6 dage om året, og vi kan derfor hurtigt gribe ind ved eventuelle fejl og dermed tilbyde minimal nedetid. Vi beslutter i fællesskab med vores individuelle kunder hvor ofte og omfangfuld backup’s skal være, som minimum mener vi at der hver nat skal laves en almindelig backup som muliggør genskabelse af data. Skulle eks. data være blevet krypteret af ransomware-angreb er vi sikret mod dette med 3-2-1 modellen.

Falske Microsoft opkald –

IP-Support har en del kunder, der har været udsat for den seneste lavteknologiske telefonfidus, som cirkulerer lige nu. Der bliver ringet op til en masse mennesker i lande som Danmark, Tyskland, Sverige, England og sandsynligvis flere lande.

Et gammelt trick der forsat virker!

Et flere år gammelt svindelnummer blusser op med jævne mellemrum. En person siger, at han ringer fra Microsoft og lige skal have adgang til computeren hos personen i den anden ende af røret, fordi den har fået virus. Fidusen er egentlig ret simpel: De der ringer op, foregiver at være fra en afdeling i Microsoft, der har modtaget oplysninger om, at din computer er inficeret med malware, virus eller lignende. De flinke mennesker vil så tilbyde, gratis, at kontrollere og rense computeren.
Hvis offeret så giver adgang til dette, beder de offeret om, at udføre bestemte handlinger, herunder at skrive nogle kommandoer, som vil narre en ikke-erfaren bruger, der så viser, at computeren faktisk er inficeret. malware, virus+ ip-support.dk
Her er det vigtigt at vide, at der faktisk ikke er en sådan afdeling hos Microsoft og at de aldrig ville ringe til privatpersoner om eventuelle PC-infektioner.
Så hvis du nogensinde får et opkald fra “Microsoft” om, at der er noget galt med din computer, at den er inficeret eller måske noget helt andet – så venligst – bare læg på! Det telefonfidusen går ud på er, at få fri adgang til computeren og så efterfølgende rippe den stille og roligt for penge, der så overføres til forskellige PayPal-konti eller lignende .Har foreningen et fælles TV internet eller telefonanlæg, er der en række problemer og opgaver der dukker op efterhånden som slidtage eller bare den almindelige udvikling indhenter anlægget. IP-Support har samlet en mindre række punkter i måske kan nikke genkendende til TV – eks. leveret som fælles kabel eller antenneløsning – Ex. Boxer, Yousee, STOFA eller Parknet • Har i fælles antenne og mangler der pludselig kanaler de sidste par uger. • Mangler der kanaler eller er der dårligt signal i flere boliger • Har hele foreningen kun adgang til den samme store pakke. • Er TV-pakkerne blevet ALT for dyre – og er der ingen der rigtig ved hvad  aftalen egentlig går ud på. • Er kontrakten med jeres leverandør for længst blevet væk • Betaler foreningen i dyre domme for service på anlægget • Ønsker i bare bedre TV-signal, bedre aftale, indhold og service. Fælles internet leveret som en samlet løsning eller har foreningen deres egen hjemmestrikkedet løsning. • Oplever foreningen at man ikke altid får hvad man betaler for • Er de reelle udgifter til netværket og services blevet for omfattende og dyre • Er båndbredderne utilstrækkelige og betaler i for meget for det • Er der dårlig dækning, manglende muligheder eller måske ikke altid forbindelse Fælles telefoniløsning – herunder dørtelefon anlæg • Har i telefoncentral med ISDN30 og betaler i dyre domme for ydelserne • Kan telefonien bare ikke følge med priserne mere. • Kan i ikke få reservedele mere og skal nu investere i ny telefoncentral • Bliver regningerne nogle gange for voldsomme uden i ved hvorfor. • Virker det bare ikke så godt mere som det plejede IP-Support tilbyder uvildig og uafhængigt rådgivning og støtte inden for TV, internet og telefoni til bolignet og antenneforeninger. IP-Support fungerer primært som rådgiver for administrator og foreninger, og kan indtræde på en række forskellige niveauer der angår foreningers TV og Internet samt alt hvad der vedrører dette. Funktionsmæssigt modsvarer vores tjenester, rådgivningen som der ellers tilbydes inden for byggeri og administration fra eks. rådgivende ingeniør- og rådgivningsfirmaer, her det bare boligforeningens TV, Internet og telefoni. Vores ydelser dækker blandt andet: IP-Support kompetencer er bredt funderet hvilket gør, at vi kan løse stort set alle opgaver der vedrører TV og internetprojekter. De primære ydelser dækker: • Rådgivning omkring etablering og drift af antenne- og bolignet • Rådgivning og levering af serviceydelser i forbindelse med den daglige drift. • Rådgivning samt gennemgang af anlæg og netværk. • Rådgivning til foreninger i forbindelse med anskaffelse af udstyr. • Projektledelse eller anden deltagelse i forbindelse med tilbudsgivning eller udbud. • Sparringspartner i relation til TV, Internet eller telefonrelaterede forhold • Netværksdesignopgaver Hvorfor tilbyder vi disse tjenester? Teknologien og løsningerne omkring bredbånd, Tv udbud, internet og telefoni udvikler sig konstant. Markedet for levering af bredbånd og TV til boligejendomme er blevet ugennemsigtig og ofte betaler foreningen for meget og får for lidt ud af de muligheder der findes derude. Ligesom når bilen skal på værksted eller huset skal have en håndværker så er det altid rart, at have en uvildig fagmand ved sin side, til at tage et kig med på sagen