IT Support +45 60 53 61 10

IP-Support – Sikkerhed & Anti-Virus Software –


Erhvervs sikkerhedspakke

Sikkerhed & Anti-Virus Software – Kaspersky sikkerhed

IP-Support tilbyder Sikkerhed & Anti-Virus Software til Mac og PC, servere mm..

Kaspersky Endpoint Sikkerhedspakken

Kaspersky Endpoint

Kaspersky Endpoint – Hostet sikkerhedspakke

  • Kaspersky beskytter mod de nyeste trusler, herunder ransomware
  • Kaspersky Endpoints beskytter – ved at reducere din eksponering for cyberangreb
  • IP-Support og Kaspersky Endpoint leverer Cloudbaseret trusselovervågning
  • Kaspersky Beskytter servere og computere uden at reducere ydeevnen
  • KAspersky Endpoint sikrer forskelligartede miljøer – PC, Mac, Linux og Android
  • Pris: Dkr. 319,20 /pr Endpoint pr Mac eller PC – (Eskl. Moms)
    Kaspersky Endpoint

Kaspersky Anti-Virus

Kaspersky Endpoint

Kaspersky Anti-Virus – Pakken til Privatkonputeren

Blokerer de seneste vira, ransomware, spyware, cryptolockere m.m.
  • Kaspersky Leverer antivirusbeskyttelse i realtid
  • Blokerer ransomware, cryptolockere og meget mere
  • Forhindrer cryptomining malware-infektioner
  • Får din pc til at yde det, den skal kunne
  • Kaspersky Anti-Virus sikrer forskelligartede miljøer – PC, Mac, Linux og Android
  • Pris: Dkr. 199,- /pr Endpoint pr Mac eller PC – (inkl Moms)
    Kaspersky Endpoint

De mest almindelige Mac opstartsbilleder, som vises, når den starter

De mest almindelige Mac opstartsbilleder er nogle af de skærmbilleder, som du muligvis ser på din skærm, når din Mac starter op.

Startskærme kan variere efter Mac-model, operativsystem (macOS) og andet. Nogle skærmbilleder, eksempelvis forbudssymbolet eller spørgsmålstegnet, betyder, at du skal afhjælpe et problem, før din Mac kan fuldføre opstarten. For alle Mac-modeller gælder det, at starten er afsluttet, når Finder-menulinien, skrivebordet og Dock vises.

Forbudssymbol

Forbudssymbol

En cirkel med en linje gennem betyder, at den valgte startdisk indeholder et Mac-operativsystem, men det er ikke et MacOS, din Mac kan bruge. Du skal geninstallere MacOS på disken.

Spørgsmålstegn

Startdisk er ikke tilgængelig

Mappe med et blinkende spørgsmålstegn indeni

En mappe med et spørgsmålstegn angiver, at den valgte startdisk ikke er tilgængelig eller ikke indeholder et Mac-operativsystem. Lær, hvordan du løser et blinkende spørgsmålstegn.

Tom skærm

startskærm – bare giv den tid!

Tom skærm

Det er normalt, at der vises en tom skærm en eller flere gange under starten. Den kan være sort, grå, blå eller et skrivebordsbillede. Hvis der ikke vises et billede efter et stykke tid, skal du kontrollere, at din skærm er tændt, tilsluttet, og at der er skruet op for dens lysstyrke.

Hvid skærm

Den er formentlig gal med grafikken

Tom skærm

Grafikkortet på din computer har det ikke så godt og skal enten renses eller udskiftes.

Apple-logo med statuslinje under den

Din Mac viser et Apple-logo, når den finder den lokale harddisk. Hvis den ikke kan finde en disk, forsøger den at bruge en startdisk på netværket. Mens opstarten fortsætter, bør du kunne se en statuslinje eller indikator eller roterende statusindikator med eller uden Apple-logoet. Denne skærm kan udskiftes med en tom skærm adskillige gange.

Opdaterer du eller geninstallerer MacOS, kan dette trin tage noget længere tid. Statuslinjen kan bevæge sig langsomt og sættes på pause i perioder, mens installationen er i gang.

Hvis din Mac lader til at sidde fast på dette skærmbillede, under eller umiddelbart efter installationen og du mener, at du har ventet længe nok til at vide, at din Mac ikke fortsætter fra denne skærm: Hold afbryderknappen nede i op til 10 sekunder, indtil din Mac slukker. Prøv at bruge “Sikker tilstand” for at finde frem til problemet.

Roterende globus

har du harddisk i computeren?

Globus med statusindikator

Når du bruger en startdisk på netværket, viser din Mac en roterende globus i stedet for et Apple-logo. Der vises muligvis også en roterende globus, hvis du starter op fra MacOS-gendannelse via internettet. Efterhånden som starten fortsætter, vises en statuslinje eller en roterende “statusindikator” som kan blinke med en tom skærm flere gange.

Globus med meddelelsessymbol

Globussymbol med meddelelsessymbol

Du får muligvis vist en globus med et udråbstegn, hvis det ikke lykkes din Mac at starte fra MacOS-gendannelse via internettet. Det kan være, at din Mac ikke kan oprette forbindelse til internettet, eller at den bruger en netværkskonfiguration, der ikke virker sammen med MacOS-gendannelse. Prøv at gøre dette for at løse problemet:

  • Brug Kommando-R under opstarten for at forsøge at bruge det indbyggede system til MacOS-gendannelse i stedet for macOS-gendannelse via internettet.
  • Opret forbindelse til internettet med Ethernet i stedet for Wi-Fi – eller omvendt.
  • Opret forbindelse til internettet via et andet netværk.
  • Prøv igen senere. Måske er problemet midlertidigt.

Hængelåssymbol

firmware adgangskode!

Hængelåssymbol med felt til adgangskode nedenunder

Hvis din Mac bruger firmware-adgangskode, vises låsesymbolet når du prøver at starte fra en anden disk, f.eks. et eksternt drev eller MacOS Recovery. Angiv firmware-adgangskoden for at fortsætte.

Her kan du finde nogle af de servicdes IP-Support tilbyder til MAC MAC Support tryk her for at fortsætte.

PIN-kode til systemlås

Nogen har låst din maskine, eller i nogle tilfælde, deres maskine og de savner den

 Apple-logo med pinkode nedenunder

Din Mac beder om en pinkode, når den er blevet fjernlåst med Find min Mac. Indtast adgangskoden på fire eller seks cifre for at fortsætte.

Log ind-vindue

Brugersymbol med felt til adgangskode nedenunder

Indtast din almindelige adgangskode til din Mac. HVIS FileVault (kryptering) er slået til, låser denne også op for din disk. Der vises muligvis et standardskrivebordsbillede i baggrunden, som kan ændres til dit valgte skrivebordsbillede, når du vælger din konto.

Du er på afveje

Brugersymbol med felt til adgangskode nedenunder

Den er HELT gal – Det er en Windowsmaskine og ikke en Mac du er ved at logge ind på. Sluk straks og tilkald hjælp

Læs mere

Mac Supportsider

Her er en liste over muligheder for forskellig selvhjælp. Supportsider og forum er på Engelsk. Debatforum: https://discussions.apple.com/community/notebooks/macbook_pro Debat/Support – Mac OS X:https://discussions.apple.com/community/mac_os

Her kan du finde Apples egne reparationssider.

Debatforum: https://discussions.apple.com/community/notebooks/macbook_pro https://ip-support.dk/reparation/macs/

Find løsninger på problemer i Mac OS

http://support.apple.com/kb/TS1388 https://www.apple.com/support/osx/ https://www.apple.com/support/quickassist/ http://www.apple.com/support/mac101/help/ http://www.apple.com/support/mac101/tour/

Apples Produktsupport

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304725

TimeMachine 101

https://support.apple.com/kb/HT1427

Mac OS X & Mountain Lion Community

https://discussions.apple.com/community/mac_os https://discussions.apple.com/community/mac_os/os_x_mountain_lion?view=discussio ns

Lion Recovery Mode

http://support.apple.com/kb/HT4718

Startup Manager: Sådan vælger du det medie/disk du vil starte Mac’en med.

http://support.apple.com/kb/HT1310

MacBook Pro Supportsider

Her er en liste over muligheder for forskellig selvhjælp. Supportsider og forum er på Engelsk Debatforum: https://discussions.apple.com/community/notebooks/macbook_pro Debat/Support – Mac OS X:https://discussions.apple.com/community/mac_os

Find løsninger på problemer i Mac OS

http://support.apple.com/kb/TS1388 https://www.apple.com/support/osx/ https://www.apple.com/support/quickassist/ http://www.apple.com/support/mac101/help/ http://www.apple.com/support/mac101/tour/

Apples Produktsupport

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304725

TimeMachine 101

https://support.apple.com/kb/HT1427

Mac OS X & Mountain Lion Community

https://discussions.apple.com/community/mac_os https://discussions.apple.com/community/mac_os/os_x_mountain_lion?view=discussio ns

Lion Recovery Mode

http://support.apple.com/kb/HT4718

Startup Manager: Sådan vælger du det medie/disk du vil starte Mac’en med.

http://support.apple.com/kb/HT1310 ——————–

Fejlsøgning: Min Mac-computer vil ikke tænde

https://support.apple.com/kb/TS1367 ———————

Mac Symptomer

Hvis din Macintosh-computer ikke vil tænde, kan vi hjælpe med  fejlfinding . Her er hvad du kan gøre hvis computeren ikke vil tænde, hvilket betyder, at når du trykker på afbryderknappen: Viser computer ikke nogen video eller billede, visr det måske andre lignende symptomer når der trykkes på power-knappen: Hvis nogle af ovenstående beskrevne tilstande er tilstede – så se Troubleshooting: My computer has no video i stedet. Løsning Hvis computeren tænder, så prøv disse trin: Sørg for, at strømmen er korrekt tilsluttet stikkontakt. (Kontroller evt. om stikkontakten fungerer, tilslut f.eks. en lampe.) • Sørg for, at strømforsyningen er korrekt tilsluttet strømstikket. • Afbryd alle dimser, der er tilsluttet computeren, såsom en printer, hub eller f.eks. mobil. • Nulstil computerens PMU, SMC eller PRAM. Se vejledningen til din Macl:
Reset SMC hvis “Mac vil ikke tænde eller boot’e” se: https://support.apple.com/kb/TS1367
Generel Mac troubleshooting guide:Isolating issues in Mac OS X Opret en midlertidig bruger til at isolerer bruger-specifik problemer: Isolating an issue by using another user account Hvordan identificeres resourcemisbrug og andre tips: Using Activity Monitor to read System Memory and determine how much RAM is being used Start computeren i “safe mode”: Mac OS X: What is Safe Boot, Safe Mode? Identificer potentielle hardware problemer: Apple Hardware Test Generel Mac vedligeholdelse: Tips to keep your Mac in top form
Er Facebook-konto’en blevet hacket?
Er din facebook konto blevet hacket eller overtaget af en anden – kan du finde hjælp til at genskabe din facebook her:

Jeg tror, at min Facebook-konto er blevet hacket

Hvis du mener, at din konto er hacket eller overtaget af en fremmed, skal du Gå til denne side for at sikre din konto. Facvcebook vil herefter bede dig om at ændre adgangskode og gennemgå seneste aktivitet på på din facebookside. IPSUPPORT kan hjælpe med dig med denne opgave, hvis det først er gået galt.
Facebookkontoen er måske hacket – Når du bemærker:
– Din e-mail eller adgangskode er blevet ændret. – Navn eller fødselsdag er blevet ændret. – Der er sendt venneanmodninger til personer, du ikke kender. – Der er sendt beskeder, du ikke har skrevet. – Der er lavet opslag på din side, du ikke selv har oprettet

– Du kan også gennemse disse værktøjer og tips for at hjælpe med at holde din konto sikker. Det kan også være nyttigt at lære, hvordan du beskytter dig selv mod skadelig software, som kan kompromittere din konto



Hvis e-mailen, der er knyttet til din Facebook-konto, er ændret, kan du rulle ændringen tilbage. Når en e-mail ændres, sender facebook besked til den forrige e-mailkonto med et særligt link (så det er vigtigt du stadig har adagng til denne). Du skal klikke på det tilsendte link, for at tilbageføre ændringen af e-mailen og beskytte din konto.


Har du bedt om nustilling af din adgangskode til facebook – men ingenting sker – kan du finde mere her

Flere gode hjælpeværktøjer

Gratis anti-virus-værktøjer Gratis antiv-virus-skanner